هیدروسل بعد از عمل واریکوسل
نوشته شده توسط : سحر

واریکوسل چیست؟
واریکوسل به معنی اتساع و واریس بیضه ها است. وجود واریکوسل در یک مرد جوان دلیل ناباروری نیست و در بسیاری از موارد ما شاهد مردان جوان و مردان میانسالی هستیم که علیرغم واریکوسل بارور بوده و دارای چند فرزند هستند. اگر مرد جوانی با وجود رابطه جنسی طبیعی و بدون پیشگیری از بارداری پس از یک سال ازدواج باردار نشود ، باید برای واریکوسل به دنبال درمان باشد.

لازم به ذکر است که زنان نیز باید از نظر ناباروری آزمایش شوند. علل ناباروری در زنان عبارتند از:

تخمدان پر از کیست

اتصال لوله های فالوپ.

وجود رحم دو شاخه.

تخمدانهای کوچک ، نارس و ضعیف
علائم واریکوسل
از آنجا که واریکوسل به طور کلی بدون علامت است ، اغلب در طول آزمایش های ناباروری یا در طی یک چکاپ معمول تشخیص داده می شود. واریکوسل بندرت دردناک است. درد می تواند:

از ناراحتی تعریف نشده ، احساس سنگینی یا درد شدید و متغیر.
این حالت هنگام نشستن ، ایستادن یا انجام فعالیت بدنی افزایش می یابد ، به ویژه اگر مدت زمان طولانی طول بکشد.
با گذشت روز ، درد با ساعات بیشتر افزایش می یابد.
وضعیت خوابیده به پشت درد را تسکین می دهد
با گذشت زمان ، واریکوسل بزرگتر و برجسته تر می شود. با این حال ، اگر متوجه درد یا تورم یا توده ای در کیسه بیضه شدید ، با پزشک خود تماس بگیرید.
وظیفه واریکوسل چیست؟
واریکوسل در ناباروری در 40 درصد از زوج هایی که عامل ناباروری در مردان هستند دخیل است. ناباروری عبارت است از ناتوانی زن و شوهر در بارداری پس از 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده.

اگر فردی برای درمان واریکوسل خود جراحی کرده است ، باید از خطرات آن نیز آگاه باشد. همچنین باید توجه داشت که یک درمان جایگزین به نام آمبولیزاسیون واریکوسل وجود دارد که کمترین میزان تهاجم را دارد.


آمبولیزاسیون واریکوسل شامل استفاده از اشعه ایکس برای تعیین و سپس انسداد جریان خون است که باعث ایجاد واریکوسل شده است. آمبولیزاسیون یک روش غیر جراحی است و به اندازه جراحی موثر است.

بنابراین ، قبل از تصمیم گیری ، ایده خوبی است که در مورد گزینه های درمانی خود تحقیق کنید و این گزینه ها را در نظر بگیرید ، با بهترین جراحی واریکوسل و خطرات احتمالی شروع کنید.

انواع جراحی واریکوسل
هنگام بررسی جراحی واریکوسل ، باید انواع مختلف جراحی را بشناسید.

واریکوسلکتومی باز
این درمان شامل ایجاد برشی در ناحیه کشاله ران یا کشاله ران است. جراح رگهای ایجاد کننده واریکوسل را پیدا کرده و آنها را می بندد.

واریکوسلکتومی لاپاراسکوپی
این روش شامل ایجاد چندین برش در شکم برای قرار دادن ابزار ، از جمله دوربین مخصوص است. رگهای ایجاد کننده واریکوسل با دوربین (آندوسکوپ) شناسایی شده و سپس بسته می شوند.

واریکوسلکتومی میکرو جراحی
این درمان از برش در جراحی باز استفاده می کند. با این حال ، این روش از میکروسکوپ برای یافتن و انسداد رگ ها استفاده می کند. این فرایند بیشتر از سایر فرآیندها طول می کشد.
بعد از جراحی واریکوسل کجا می توانم بچه دار شوم؟
بعد از واریکوسلکتومی ، پارامترهای اسپرم تقریباً در 70-66 درصد بیماران و باروری در 40-60 درصد بیماران افزایش می یابد. از آنجا که فرآیند تولید اسپرم (اسپرماتوژنز) 72 روز به طول می انجامد ، اولین علائم بهبود در تجزیه و تحلیل مایع منی معمولاً تا 3-4 ماه پس از عمل ظاهر می شود.
جراحی واریکوسل جریان خون خوب را در کیسه بیضه باز می گرداند و احتمال بارداری در مردان را افزایش می دهد. میزان تستوسترون و مایع منی را در بدن مردان افزایش می دهد. متخصص اورولوژی کیفیت و کمیت اسپرم را در افراد مبتلا به واریکوسل اندازه گیری می کند تا تاثیر جراحی واریکوسل بر روند بهبودی مشخص شود.
علت واریکوسل چیست؟
التهاب رگهای خونی در اثر کاهش جریان خون در وریدهای این ناحیه از بدن ایجاد می شود. واریکوسل بیشتر در کیسه بیضه چپ رخ می دهد. این وضعیت به دلیل تفاوت در نحوه جریان خون از این ناحیه از بدن به قلب است. واریکوسل یک طرفه چپ نیز شایع است. واریکوسل های بیضه دوطرفه کمتر شایع هستند.
عوارض جراحی واریکوسل و بیهوشی.
واریکوسلکتومی لاپاراسکوپی نیاز به بیهوشی عمومی دارد. علاوه بر این ، استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی به دلیل بیهوشی عمومی ناشی از دارو ضروری است. احتمال سردرگمی و حالت تهوع بعد از عمل زیاد است.

واریکوسلکتومی میکروجراحی و باز می تواند باشد
واریکوسل در 90 درصد مواقع موفق عمل می کند. در این روش خطر ابتلا به هیدروسل پایین است زیرا جریان لنف مختل نمی شود. در این روش اساسا خطر بسته شدن شریان های بیضه ای وجود ندارد.

پس از ۱ یا ۲ روز فرد احساسی نزدیک به معمار داشته و ظرف ۷ تا ۱۰ روز قادر خواهید بود تا ورزش کند. پس از 1 تا 2 هفته فرد می تواند رابطه جنسی خود را از سر برد. قبل از قطعنامه در مورد یک روش درمانی ، بیمار باید همه گزینه ها را مد نظر قرار دهد.

در شکل که تمایل به گفت و گو درباره آمبولیزاسیون واریکوسل شما ، یک رادیولوژیست مداخله ای را پیدا کنید که در این فرایند تخصص دارد. برای مناسب بودن یا نبودن آمبولیزاسیون واریکوسل برای خود ، هدف و حقیقت پزشکی تان با آن رادیولوژیست مداخله ای بررسی کنید.
درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری
اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در شکل درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد ، ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در عمل ، وریدی که مشکل دارد از سیستم جریان خون بیضه خارج شده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل را جراحی کرد عبارت از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه ، درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی بیماریهای منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها عمل می شود. این روش با بیهوشی عمومی یا موضوعات انجام می شود.
بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟
بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت استفاده از ورم بیضه ، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز ، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می توانم فعالیت را شروع کنم. پس از دو هفته توان فعالیت های معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول دستور پزشک دستور می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.
نزدیکی بعد از عمل واریکوسل
آیا واریکوسل باعث ناباروری می شود؟
عمل واریکوسل می تواند با بازیابی جریان خون در کیسه بیضه به افزایش باروری کمک کند ، که می تواند باعث افزایش اسپرم و تولید تستوسترون شود.

پزشکان شما آنالیز مایع من را انجام می دهید تا ببینید میزان باروری شما چقدر بهبود یافته است. واریکوسلکتومی می تواند به بهبود ۶۰-۸۰ درصدی نتایج آنالیز ماین من تبدیل شود. موارد حاملگی بعد از واریکوسلکتومی از 20 تا 60 درصد افزایش یافت.

عوارض عمل نکردن واریکوسل چیست؟
این مشکل می تواند بر روی باروری فرد تأثیرگذار باشد. در ۳۵ الی ۴۴ درصد آقایانی که مشکل ناباروری دارند واریکوسل مشاهده می شود و مشکل واریکوسل در ۴۵ تا ۸۱ درصد آقایانی که ناباروری ثانوی دارند رویت شده است.
ناباروری اولین احتمال مربوط به زوجی است که هنوز پس از یک سال نتوانسته اند برای اولین بار بچه دار شوند. ناباروری ثانویه مربوط به زوجینی است که حداقل یک بار در گذشته صاحب فرزند شد اما دیگر توان انجام این کار را داشت.
چگونه بفهمیم واریکوسل داریم؟
پزشک معالج شما ممکن است این مشکل را پس از یک آزمایش بدنی متوجه شوید. یک واریکوسل همیشه در زمانی که دراز کشیده اید خود را نشان نمی دهد و یا قابل لمس نیست. پزشک معالج به احتمال زیاد بیضه های شما را آزمایش می کنید که ایستاده باشید.

پزشک معالج ممکن است به انجام سونوگرافی کیسه بیضه ها نیاز داشته باشد باشد. این کار می تواند تا حد امکان بسته شود که اندازه گیری کرد و به پزشک شما می توانید تصاویر را دقیقاً و با میزان زیاد از وضعیتتان را به من بدهید.

پس از این که واریکوسل تشخیص داده شد ، پزشک شما آن را به یکی از درجه های کلینیکی واریکوسل نسبت داد. بر اساس اندازه برآمدگی و توده موجود در بیضه ها ، درجه یک ، دو و سه از مشکل واریکوسل وجود دارد. درجه اول کوچک ترین آن و درجه سوم بزرگترین آن است.

اندازه واریکوسل لزوما بر روی درمان کلی که پزشک انتخاب می کند تاثیری نگذارد چرا که ممکن است به درمان نیاز داشته باشید. درمان های پیش رو بسته به میزان ناراحتی شما و مشکلات ناباروری انتخاب می شوند.





:: برچسب‌ها: هیدروسل بعد از عمل واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: